Vilkår ved tilmelding

Nedenstående vilkår er gældende ved tilmelding til sommerkurser på Grundtvigs Højskole. Ved tilmelding erklærer du dig indforstået med disse. Vi beder dig sikre, du har læst og forstået vilkårene, inden du gennemfører din tilmelding.

Ved tilmelding til et sommerkursus melder du dig til en hel uge på Grundtvigs Højskole. Det er ikke muligt at afkorte ugen eller kun at deltage i noget af programmet.

Alder
Højskoleloven foreskriver, at kursister på højskoler skal være fyldt 17½ år ved kursets begyndelse.

Behandling af personlige oplysninger
Personlige oplysninger, såsom CPR-nr., navn, adresse og e-mail, bruges kun i forbindelse med skolens ydelser, og til registrering i forhold til kulturministeriets kontrol.

Grundtvigs Højskole er ansvarlig for at behandlingen af dine personlige oplysninger sker på forsvarlig vis.

Når du har deltaget i et sommerkursus på Grundtvigs Højskole, sender vi dig vores sommerprogram pr. mail året efter.

Betaling
Prisen er en totalpris, som inkluderer fuld kost og logi, slutrengøring, undervisning, de i programmet nævnte udflugter m. evt. entré (bortset fra, hvor andet anført; f.eks. individuelt materialeforbrug på kreative kurser).

Hele kursets pris og evt. afbestillingsforsikring betales online med betalingskort ved tilmelding.

Alle priser er angivet i DKK.

Framelding
Ved framelding senest 30 dage før kursusstart tilbagebetales det indbetalte kursusbeløb, fratrukket tilmeldingsgebyr på 600 kr.

Ved afbud senere end 30 dage før kursusstart tilbagebetales kursusbeløbet ikke, medmindre man:

– selv har en forsikring, som dækker. Det er ofte en betingelse, at forsikringen er tegnet FØR, man betaler noget til højskolen

eller

– har betalt for en afbestillingsforsikring hos Grundtvigs Højskole ved tilmelding. Så kan man framelde sig op til dagen for kursets start kl.12.00 og få kursusbeløbet fratrukket tilmeldingsgebyr a kr. 600 og afbestillingsforsikring a kr. 250 refunderet – uanset årsag.

Framelding sker ved at kontakte skolen pr. telefon, telefonsvarerbesked, mail eller brev.

Aflysning af kurser
Gennemførelse af hvert enkelt kursus afhænger af antallet af tilmeldinger. Ved aflysning af et kursus får de tilmeldte normalt besked herom senest 5 uger før kursusstart, og man får hele det indbetalte beløb tilbage.

Praktiske informationer
Senest 3 uger før kursusstart modtager alle tilmeldte en mail med praktiske oplysninger.

Deltagerlister fremsendes ikke, men ligger klar ved indkvarteringsbordet.

Indkvartering
Ægtefæller indkvarteres på samme værelse, selvom de deltager på forskellige kurser. Alle værelser er udstyret med dyne, sengelinned og håndklæde.

Markedsføring
Vi bruger billeder taget på skolens kurser og dermed af skolens kursister til vores markedsføring.

Kæledyr
Kæledyr må ikke medbringes.

Mad og specialkost
Vi har et moderne køkken, der laver lækker mad til kursisterne. Vi gør meget ud af at lave mad fra bunden, og alt brød og alle kager er hjemmebagte. Vi går op i bæredygtighed, økologi og dyrevelfærd. Maden er sæsonbetonet, og vi sætter en ære i en lav grad af madspild.

Der er mulighed for at tilvælge vegetarkost ved tilmelding, og der tages så vidt muligt hensyn til allergier.

Ved tilmelding til specialkost som gluten- og laktoseallergiker tillægges et gebyr på 200 kr. Dette opkræves på en særskilt faktura.